Pytanie:
Turnieje szachowe bez studiowania teorii?
lbragile
2019-11-26 12:17:49 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Gram w szachy od najmłodszych lat i moim zdaniem moja taktyka jest bardzo rozwinięta. Jednak nigdy nie zawracałem sobie głowy czytaniem książek związanych z szachami o debiucie lub pokrewnej teorii. Często prowadzi to do interesujących gier, ponieważ nie śledzę dobrze znanych debiutów, które wyrzucają moich przeciwników. Czy byłoby dobrym pomysłem, gdybym wziął udział w turnieju za opłatą w nadziei na wygranie nagrody pieniężnej? A może zostałbym całkowicie zmiażdżony przez moich przeciwników? Jestem mniej więcej graczem z rankingiem ELO 1900 - sprawdziłem online.

Nie ma sposobu, aby dowiedzieć się, czy jesteś graczem 1900 * bez * gry w turniejach - oceny online są fałszywym IMO. Myślę, że masz zbyt wysokie oczekiwania. Ale jeśli chcesz poznać teorię, po prostu graj nad grami mistrzowskimi, najlepiej arcymistrzowskimi i jeszcze lepszymi z mistrzami świata. Książka „Tal Botvinnik 1960” to dobre miejsce na rozpoczęcie IMO.
Jedenaście odpowiedzi:
#1
+33
Evargalo
2019-11-26 13:58:24 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nie ma nic złego w wejściu do turnieju, jeśli masz czas i jeśli stać cię na wpisowe.

Jednak myślę, że naprawdę powinieneś traktować swój pierwszy turniej jako doświadczenie odkrywcze i cieszyć się przyjemność z gry w szachy i atmosfery turnieju, zamiast martwić się od razu o wygraną pieniężną.

To, czy możesz coś wygrać, zależy w dużej mierze od specyfiki turnieju, pola i oczywiście Twojego poziomu . Nie pokładałbym zbytniej wiary w szacunki twojej siły online: szachy w prawdziwym życiu są zupełnie inne. Rozegranie pierwszego turnieju da ci znacznie lepszą ocenę tego, jak wyglądasz w porównaniu do szachów turniejowych, a to doświadczenie prawdopodobnie sprawi, że będziesz silniejszy w drugim!

W typowym szwajcarskim- systemowy otwarty turniej, nie zostaniesz zmiażdżony we wszystkich grach: niezależnie od tego, czy twoje oszacowanie online 1900-elo przekłada się na prawdziwe szachy 1900, 1700 lub 1500, jest wielu graczy na każdym poziomie, którzy wchodzą w takie wydarzenia i prawie z pewnością będą przeciwnikami, których możesz pokonać. Prawdopodobnie zostaniesz zmiażdżony w kilku grach, ale nie przez cały turniej, aw innych będziesz miał zemstę.

Niektóre turnieje mają nagrody pieniężne dla graczy, którzy nie mają oceny. Może to być miły plus na końcu lub cel do osiągnięcia, jeśli jesteś dobrze ustawiony przed kilkoma ostatnimi meczami. Ale nie martw się tym na starcie, skoncentruj się na swojej szachownicy!

Wreszcie, nauka gry w szachy, czytanie książek lub trening zależy od Ciebie. Z pewnością nie zaszkodzi na przykład zagrać w kolekcję gier arcymistrzowskich. W każdym razie nie przeceniaj wagi teorii otwarcia: to pomaga, ale nie byłbyś pierwszym graczem turniejowym, który osiągnąłby przyzwoite wyniki bez zagłębiania się w nią.

Witamy w świecie szachów rywalizacyjnych i życzę miłego turnieju!

Ponadto doświadczenie często przebija teorię. Kiedyś bardzo chciwie grałem w szachy, ale nigdy tak naprawdę nie studiowałem teorii. Tylko mając doświadczenie w dorastaniu w szachach, dostaniesz się do przedziału 1700-1800; teoria jest tylko wtedy, gdy chcesz osiągnąć swoją osobistą przewagę i nieco się nad nią przełamać.
Grając przeciwko graczom, którzy w zbyt dużym stopniu polegają na zapamiętywaniu otwarć i swoich „właściwych” kontach, może być również korzystne, ale nie bardzo rozumieją, dlaczego tak się dzieje. Wyobrażam sobie jednak, że przy wyższych ocenach byłoby to rzadsze.
@Gloweye Tak, osiągnięcie wyższych rankingów byłoby coraz trudniejsze bez pełniejszego zrozumienia gry.
#2
+15
Brian Towers
2019-11-26 16:06:16 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Czy dobrym pomysłem byłoby wzięcie udziału w turnieju za opłatą?

Oczywiście! Granie w turniejach szachowych to świetna zabawa. Istnieje interakcja społeczna, która jest prawie całkowicie nieobecna w grze online i dobrze byłoby porównać swój poziom gry z innymi graczami w „prawdziwych” szachach. Możesz się również wiele nauczyć podczas dyskusji ze swoimi przeciwnikami po zakończeniu gry.

w nadziei na wygranie nagrody pieniężnej?

„Nadzieja” jest dobra.

„Oczekiwanie” może być niewłaściwe. Obawiam się, że w świecie szachów pojawia się słowo - „worki z piaskiem”. Jeśli w turnieju, do którego bierzesz udział, są osoby z piaskiem, nie wygrasz pieniędzy. Masz nadzieję, że wybierzesz turniej, w którym nie ma żadnego z tych graczy, i możesz mieć szansę.

Przykład czegoś, co wygląda podejrzanie, jak to działanie, jest dostępny tutaj. W ciągu jednego miesiąca gracz zdobył 72 punkty rankingowe, strzelając 5,5 / 7 przeciw graczom o średniej ocenie 1947 w turnieju z hojnymi nagrodami pieniężnymi, a także zdołał stracić 91 punktów rankingowych w innym turnieju, przegrywając 5 gier z rzędu z graczami z średnia ocena poniżej 1385 (3 graczy miało oceny o ponad 400 punktów poniżej oceny gracza, więc ich oceny zostały zaokrąglone w górę do zaledwie 400 punktów poniżej).

Juniorzy lub bardzo młodzi zawodnicy również są (więcej uzasadnione) zagrożenie dla Twoich nadziei na wygranie pieniędzy. Problem polega na tym, że często poprawiają się one bardzo szybko, a ich ranking jest daleko w tyle za ich poziomem gry.

Po trzecie, sam nie masz oceny. Wiele turniejów, w których obowiązują limity rankingowe (aby wziąć udział, musisz mieć poniżej określonego poziomu), pozwoli Ci wziąć udział, ale nie wygrasz nagrody.

W grach online niezwiązanych z szachami jest to czasami nazywane „smurfingiem” (tam jest łatwiej, ponieważ możesz po prostu założyć nowe konto, nie musisz oceniać własnej oceny). Fascynujące jest to, że szachy mają podobny problem.
Aby to wyjaśnić, „worek z piaskiem” ma miejsce, gdy ktoś celowo przegrywa, utrzymując niski ranking, aby nadal móc brać udział w turniejach o niższych rankingach i zapewnić sobie wygraną, zamiast ryzykować udział w turniejach na swoim własnym poziomie rakingowym?
Tak. Krótko mówiąc, sandbagger celowo przegrywa kilka gier, aby obniżyć swój ranking, dzięki czemu mogą wejść do sekcji „poniżej xxx” turnieju i wygrać pieniądze. Powstał wkrótce po pojawieniu się dużych turniejów z nagrodami. USCF próbowało wielu rzeczy, od „dożywotnich tytułów” po oceny pięter, aby ograniczyć tę praktykę, ale nadal się to zdarza. Jedyną rzeczą, którą należy to wyeliminować, jest zmniejszenie / wyeliminowanie nagród pieniężnych (co nigdy się nie wydarzy, pasta do zębów uciekła z tej konkretnej tubki w latach 60-tych i nie wraca).
#3
+8
PhishMaster
2019-11-26 17:41:38 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Powinieneś grać, ponieważ chcesz grać, a nie dla pieniędzy.

W 1900 roku możesz wygrać trochę pieniędzy tu czy tam, ale nie będzie to dużo i prawdopodobnie zrównoważy kosztuje tylko trochę, ponieważ istnieje większe prawdopodobieństwo, że wydasz więcej na opłaty wpisowe, książki, subskrypcje online itp. Na każdym poziomie jest duża konkurencja, więc czasami możesz wygrać trochę pieniędzy, a innym razem nie. Należy również pamiętać, że 1900 online zwykle nie jest zbliżone do 1900 w grze over the board i może spaść o 200 punktów lub więcej.

Przyzwyczajenie się do gry zajmuje trochę czasu turnieje, a tego doświadczenia nie można przecenić. Kiedy zaczynałem grać, stres przed każdą grą przyprawiał mnie o mdłości. Z biegiem czasu przezwyciężyłem to, ale to jest jeden przykład i jest to coś, czego potrzebujesz, aby przejść przez doświadczenie.

Jeśli chodzi o nieznajomość teorii, rozmawiasz z kimś, kto nienawidzi teorii. Doszedłem do 2298, niewiele wiedząc poza tym, jak rozgrywać struktury pionków otwierających. Zrozumienie tego, co powinieneś próbować osiągnąć, jest ważniejsze niż znajomość dokładnych ruchów, których nie rozumiesz, zwłaszcza gdy twój przeciwnik nie będzie podążał za książką przez 30 ruchów.

O otwieraniu struktur pionków i związanych z nimi wybijaniu pionków można się dowiedzieć z następujących książek:

  1. Complete Chess Strategy ”Tomy 1, 2 i 3 Ludka Pachmana. (To uczy o wielu podstawowych planach, a szczególnie o tym, do czego dążysz swoimi figurami i pionkami. To właśnie uczyniło mnie mistrzem.)
  2. Szachy o strukturze pionka ” przez Andy Soltis. (To rozszerza powyższe na konkretne struktury otwierające.)
  3. Struktury szachowe: przewodnik arcymistrzowski ” autorstwa Mauricio Flores Rios (jest to rozszerzenie „Szachy ze strukturą pionka” oraz jest głębszy i obejmuje więcej struktur. Jest wyjątkowy, zwłaszcza jeśli omówiłeś już „ Kompletną strategię szachową ”.)

Oto dobry link z podstawami.

W każdym razie powodzenia w pierwszym turnieju

Szczerze mówiąc, zastanawiam się nad turniejami cenowymi, jak ważna jest teoria gry końcowej, grałem w szachy przez prawie dwie dekady i nadal nie poświęciłem czasu na naukę gry rycerz-goniec. - Każdy, kogo znam, po prostu rezygnuje: P.
@paul23 Jeśli masz na myśli kumpla z B + N, przez komunikator rozegrał to przeciwko mnie. Niestety, od razu znalazłem się w jednej z pierwszych sieci i zrobił to łatwo.
Zrobiłem 1900 rozegrać to przeciwko mnie ... gra zakończyła się remisem, b / c nie mógł tego zrobić. Nie zamierzałem zmuszać go do rozegrania całej sprawy, ale chciałem zobaczyć, jak udowodni, że wie, co robić, zanim zrezygnuję; niestety, bardzo szybko udowodnił, że * nie *.
@Arlen Musiałem to zrobić dwa razy w ciągu 40 lat ... W BLITZ! Zrobiłem to dwa razy.
Miałem to raz na OTB i wygrałem. Nie jest to takie trudne, jeśli MYŚLISZ, a nie tylko wykonujesz ruchy.
#4
+5
user3445853
2019-11-27 16:24:58 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jako częściowa odpowiedź, którą zacząłem od komentarza do (teraz zaakceptowanej) odpowiedzi: Przygotuj się psychicznie na to, że możesz przegrać z kimś znacznie słabszym, wyłącznie z powodu stresu związanego z nowym. Idąc na teren turnieju - niezależnie od tego, czy jest to stół do gry, dojo, ring, boisko czy inne - dowiadujesz się, jak sobie radzisz ze stresem ...

Wystarczy napisać Twoje ruchy na papierze mogą cię podniecić, wyrzucając resztę opanowania &, wtedy zaczynasz myśleć o tym, co myślą widzowie i przeciwnik, nie tracisz skupienia tyle, ile skupiasz się na niewłaściwych rzeczach. A potem może druga lub trzecia gra, wszystko jest na swoim miejscu; nadal masz prawie taki sam zastrzyk adrenaliny, ale okazuje się, że oczyszcza ci to z głowy.

Z drugiej strony możesz znaleźć się całkowicie w swoim żywiole, naturalny w rywalizacji, pokonując lepszych, ale mniej odpornych na stres przeciwników!

Ale to samo w sobie jest wartością dla konkurowania: uczenie się, jak sobie radzisz ze stresem, a następnie nauczenie się, jak lepiej sobie z nim radzić; Korzyści z tego wyraźnie rozciągają się na inne sytuacje (kontrole, zarządzanie w pracy, występy na sali sądowej, ...) i mogą Cię poinformować, czy powinieneś szukać lub unikać takich sytuacji.

Twój przebieg może się różnić. Ale nagroda pieniężna w turnieju jest (poza względami praktycznymi, takimi jak spłata opłat i kosztów) nieistotna, „orzeszki” dla niefinansowych korzyści w różnych udzielonych odpowiedziach.

#5
+2
Hamish
2019-11-28 16:57:25 UTC
view on stackexchange narkive permalink

graj, bo szachy są fajne. Jeśli nie będziesz bardzo silny, stracisz więcej pieniędzy niż zyskasz w szachach.

Jeśli nie jesteś najlepszym GM'em zaproszonym na turniej i opłaconym wydatkiem, na dłuższą metę stracisz pieniądze, bez względu na to, jak silny jesteś. Opłaty turniejowe, hotele, podróże, jedzenie, yada yada, pochłoną dużo twoich wygranych, chyba że będziesz mógł grać cały czas i wygrywać cały czas. Większość ludzi nie może wystarczająco wygrać.
#6
+2
edwina oliver
2019-12-03 21:09:33 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nie.

Udział w turniejach w celu zarabiania pieniędzy to głupota.

Występuje w nich wiele oszustw. I wielu z nas, 1900 graczy (prawdziwa federacja z 1900 nie oceniła fałszywych ocen online) również odchodzi od książki, aby oszukać tych, którzy tylko ją znają i myślą, że książka ma zawsze rację.

A ponieważ tak jest znasz teorię i masz dobrą taktykę, będziesz zaskoczony swoimi wynikami, jeśli zagrasz 1900 zawodników z rzeczywistymi ocenami.

„Jest w nich dużo oszustw” - źródło?
Lombardy oszukał mnie w 4. rundzie Eastern Open. Później Chess Review opublikował artykuł, że został przyłapany na robieniu tego samego w Nowym Jorku. Zniknął z każdym ruchem i poszedł do męskiego pokoju. Na straganie miał książki i notatki, z których korzystał.
A teraz z telefonami komórkowymi i elektroniką jest to jeszcze łatwiejsze. Nawet jeśli skonfiskują telefony w witrynie gry. Po prostu zostaw palnik w toalecie do użytku. Wiele mniejszych witryn pozwoli ludziom zachować telefony, a nawet jeśli nie, pozwolą im korzystać z jedynych toalet znajdujących się poza salą gry.
#7
+2
Michael West
2019-12-28 22:24:20 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Miałem 18 lat i nigdy nie grałem w turnieju, więc nie miałem oceny. Jako nowy gracz mogłem grać w niskiej lidze i wygrać nagrodę. Grałem w open Division i mogłem grać z lokalnymi mistrzami. Jednym z moich głównych celów było zobaczenie, jak radzę sobie z najlepszymi. Dużo się nauczyłem.

Nie spodziewałem się wprowadzenia do kultury szachowej. Ludzie przeglądali gry, nocne bitwy błyskawiczne, wszystkie te książki o szachach były dla mnie nowością. Spotkanie wokół ciekawej gry. Baw się dobrze!

#8
+2
postoronnim
2019-12-29 02:59:39 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jeśli nigdy nie grałeś w turniejach OTB, nie daj się zwieść wynikom online. Miałem około 1700 punktów w Internecie, kiedy brałem udział w moim pierwszym turnieju: przegrałem z 1300, a nawet 1100. Gra turniejowa to inna bestia, z większą ilością czasu na myślenie, spodziewaj się dużo lepszej jakości gry od przeciwnika niż to, do czego jesteś przyzwyczajony. Pieniądze czy nie, zdecydowanie powinieneś grać, to jest niesamowite.

#9
+1
yobamamama
2019-12-28 22:15:21 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jaka teoria szachów? Ile teorii?

Kiedy zaczynałem grać w turniejach, było bardzo mało materiału do nauki „teorii”. Za teorię uznano bardzo podstawowe informacje i proste problemy. Najtrudniejsze, jakie pamiętam, było niedopromowanie do konia. Dobre książki o taktyce pomogłyby, ale żadnej z nich nie miałem.

Później znalazłem kopię książki o otwarciach, która była interesująca, ale nie tak przydatna, z wyjątkiem szachów pocztowych.

Nie jestem pewien, jak rozwinąłem swoje umiejętności, ale mogło to być głównie dzięki grze w turniejach. Niektórzy czytali wszystko, co mogłem znaleźć, aby poznać więcej zasad, które można by nazwać teorią. Znalazłem książkę o zakończeniach, które pożerałem i to zdecydowanie pomogło. Otwory były bardzo proste i korzystałem z umiejętności taktycznych, aby się przez nie przebijać i zazwyczaj uzyskiwałem lepszą grę.

W każdym razie, jak @Edwina Oliver wspomniana powyżej, a inni mieli podobne odczucia, nie zarobisz pieniędzy grając w turniejach. To jest gra o sumie zerowej. Zarabiasz pieniądze będąc tak dobrymi, że płacą ci za pojawienie się i walkę o nagrody.

Znałem jednego dzieciaka, który wygrał pieniądze w swoim pierwszym bardzo małym turnieju klubowym. Potem doszedł do wniosku, że zawsze będzie zarabiał, więc zaczął grać w większej liczbie turniejów. W następnym zobaczyłem, że narzekał, że nic nie zarobił, ponieważ nagroda za drugie / trzecie miejsce została podzielona między dwóch graczy z remisem za drugie miejsce, a on pomyślał, że skoro był trzeci pod względem liczb, powinien był dostać pieniądze za trzecie miejsce mimo że był czwarty w punktacji ludzi. W turnieju były tylko 3 nagrody i około dziesięciu osób.

Czy potrzebujesz teorii, aby grać i dobrze sobie radzić. Nie, czy potrzebujesz trochę teorii, żeby grać lepiej. tak i czy zarobisz pieniądze grając w turniejach. Nie, dopóki nie zostaniesz najlepszym GM. GM to tuzin. Widzę, jak grają w każdym średniej wielkości turnieju, próbując zarobić na życie.

#10
+1
Arlen
2019-12-31 22:10:19 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Przede wszystkim nie ufaj ocenom online. Zostałem oceniony przez różne areny cyfrowe aż o 600 punktów więcej niż moja „prawdziwa” ocena. Istnieje nieodłączna zmienność w systemach ratingowych, tak że nawet dwa systemy oparte na dokładnie tych samych równaniach mogą dać rozbieżne oceny dla tego samego gracza. (Elo, człowiek, od którego pochodzi nazwa międzynarodowego systemu ratingowego, opisał szachistów oceniających jako próbujących zmierzyć głębokość szybko płynącego strumienia za pomocą miernika zawieszonego na gałęzi wierzby na wietrze. Jest zbyt wiele zmiennych, aby zrobić to dokładnie). / p>

To powiedziawszy, graj w szachy turniejowe. Teoria otwarcia jest przeceniana, gdy twoi przeciwnicy mają mniej niż 2000, a może nawet 2200. Dobre wyczucie gry będzie ci służyć lepiej niż tuzin początkowych książek. Nie potrafię powiedzieć, ile razy wychodziłem z otwarcia z gorszym meczem, tylko po to, by na koniec wygrać. Idź, graj i baw się.

Po prostu bądź przygotowany na rzeczywistość, która da ci zimny, twardy policzek. Kilkadziesiąt lat temu, kiedy zacząłem grać na organizowanych imprezach, odkryłem zupełnie nowy świat. Wygrałem prawie każdą grę, w którą grałem do tego momentu; zajęło 4 turnieje, aby wygrać drugą grę. Nie mówię, że to ci się przydarzy, po prostu ostrzegam cię, żebyś był przygotowany na to, jeśli tak się stanie.

Ale oto pewna rada: dobrych graczy turniejowych nie zniechęca odchylenie od teorii otwarcia; tylko ci, których przygotowanie do otwarcia polega wyłącznie na zapamiętywaniu. Bent Larsen zauważył kiedyś, że gracz, który zapamiętał ruchy, wygra więcej niż ten, który tego nie zrobił, ale gracz, który rozumie pozycję, wygra więcej niż obaj. W każdym średniej wielkości lub większym, niescholastycznym turnieju znajdziesz ich dużą część.

Siła taktyczna jest podstawą szachów; nie myl tego z całym budynkiem.

#11
  0
SubhanKhan
2020-01-01 15:48:45 UTC
view on stackexchange narkive permalink

To mogłoby być bardzo interesujące, ale możesz oczekiwać, że twoi przeciwnicy uzyskają teoretyczną przewagę z otwarcia, którą powiedziałbym w dowolnym miejscu od +0,8 do +2. Jednak na twoim obecnym poziomie osoby, z którymi grasz, mogą nie być w stanie utrzymać tej przewagi aż do końca gry, a nawet późnej gry środkowej. Więc powiedziałbym, że jeśli masz mocne umiejętności w grze środkowej i końcowej, możesz ustabilizować jego przewagę, ale oczywiście musisz spodziewać się gorszych ruchów od przeciwnika.



To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 4.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...