Pytanie:
Zgodnie z oficjalnymi zasadami FIDE, czy podczas ustawiania pionka w kolejce możesz zatrzymać zegar?
CognisMantis
2015-03-19 22:43:33 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Słyszałem, że możesz zatrzymać się, aby znaleźć swoją królową. Czy to prawda?

Czy nie było meczu Karpowa-Kasparowa, w którym był to problem? Kasparow nie zatrzymał zegara, czekając na kawałek, a to dało Karpowowi dodatkowy czas czy coś?
Jeden odpowiedź:
#1
+8
dfan
2015-03-19 23:28:19 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Możesz zatrzymać zegar, jeśli nie masz pod ręką utworu, który chcesz wypromować:

6.12.b. Gracz może zatrzymać zegar szachowy tylko w celu uzyskania pomocy arbitra, na przykład gdy miał miejsce awans, a wymagana figura nie jest dostępna.



To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 3.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...