Pytanie:
Czy obracanie pionka tak, aby był zwrócony w innym kierunku, a następnie poruszanie się w tym kierunku, jest technicznie dozwolone zgodnie z przepisami FIDE 2018?
Magma
2019-12-09 19:12:05 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Przeglądając strony Chess Stack Exchange i Puzzling Stack Exchange, natknąłem się na kilka przypadków, w których ludzie znaleźli luki w zasadach gry w szachy, co w końcu spowodowało ich załatanie. W rzeczywistości, czytając aktualne (od 1 stycznia 2018 r.) Przepisy szachowe FIDE, zauważyłem następujące akapity:

3.7.1 Pionek może przesunąć się do przodu na pole bezpośrednio przed na tym samym polu, pod warunkiem, że to pole nie jest zajęte, lub

3.7.2 w swoim pierwszym ruchu pionek może się poruszyć jak w 3.7.1 lub alternatywnie może przesunąć się o dwa pola wzdłuż tego samego pliku, pod warunkiem że oba pola są puste, lub

3.7.3 pionek może przesunąć się na pole zajmowane przez bierkę przeciwnika po przekątnej przed sobą na sąsiednim pliku, zbijając tę ​​bierkę.

Teraz jestem ciekawy brzmienia tych akapitów, zwłaszcza wyrażenia „przed nim”. Ten kierunek „przodu” nie jest zdefiniowany ani wspomniany nigdzie w Prawach. Jego zwykłe znaczenie to "w kierunku rangi najbardziej oddalonej od początkowego położenia pionka", ale co by było, gdyby tak nie było?

Załóżmy, że "przód" oznacza zwrócenie pionka fizycznego (wyobraź sobie figurki z wyraźnie rozpoznawalnym „przodem”). W takim przypadku, jeśli pionek jest ustawiony w innym kierunku niż zwykle, białe mogą przesunąć go na niższą rangę lub zbić na niższą rangę. Poruszanie się po tej samej randze jest zabronione przez sformułowanie w 3.7.2.

Oto dwa przykłady, o których myślę:

1.e4 (naprzeciwko e3) e5 2.e4e3

1.e4 d5 2.e5 (zwrócone w stronę d5) d4 3.e5xd4

W tym przypadku można by nawet technicznie zezwolić na obracanie pionka (zmiana tego, co jest „z przodu of it ”) używając„ j'adoube ”przed przesunięciem go.

Alternatywnie, kierunek„ przód ”można zdefiniować jako kierunek, w którym zwrócony jest gracz. Jednak w tym przypadku artykuł 2 w niewystarczający sposób definiuje sposób umieszczenia szachownicy:

2.1 Szachownica składa się z siatki 8 x 8 z 64 równych kwadratów na przemian jasnych („białych”) i ciemnych („czarnych”).

Szachownica jest umieszczana między zawodników w taki sposób, że najbliższy narożnik po prawej stronie gracza jest biały.

[...]

2.3 Początkowe położenie pionów na szachownicy jest takie co następuje: [przedstawienie standardowych pozycji]

Nie ma wzmianki o tym, które bierki zaczynają się bliżej którego gracza, więc zgodnie z tą interpretacją technicznie nie jest nielegalne rozpoczynanie białymi bierkami z boku planszy bliżej czarnego. „Przód” oznaczałby wtedy, że pionki mogą poruszyć się tylko o jeden krok (zakładając, że usuwasz bierki z drogi), ale nie mogą później awansować (ponieważ ranga awansu jest zdefiniowana w paragrafie 3.7.5.1 jako „pozycja najdalsza od pozycji początkowej ”). Alternatywnie, gracz może obrócić szachownicę o 180 ° przed wykonaniem ruchu.

Zdaję sobie sprawę, że to wszystko polega na szukaniu zasad, oczywiście nie jest to zamierzony sposób gry w szachy, rozumiem. Oto pytanie, które mnie naprawdę interesuje: Załóżmy, że podczas turnieju FIDE jakiś gracz wykona ruch, który jest legalny tylko przez jedną z powyższych interpretacji zasad. W jaki sposób można by właściwie rozwiązać tę sytuację, biorąc pod uwagę artykuły 11 i 12 Ustaw?

Gdybym nadal reżyserował turnieje, zrezygnowałbym z gry, przegryzłby ci tyłek i powiedziałbym ci, że gdybyś znowu zrobił takie rzeczy, wyrzuciłbym cię z turnieju.
Pionki są zazwyczaj jednolite - jeśli je obrócisz, nie będą skierowane w innym kierunku. Odpowiedź oczywiście brzmi: nie jest to regułą. Naprzód w tym przypadku zawsze oznacza przeciwnika.
Wydaje się, że ignorujesz sekcje „w tym samym pliku” sekcji „3.7.1” i „3.7.2”. Nawet jeśli zdecydujesz się "obrócić" pionka i spróbujesz przesunąć go "do przodu" w jego nowej oritenacji, nie będzie on już poruszał się po tym samym pliku i tym samym złamałby te zasady
schemat orientacji i rozmieszczenia jasno określa, które figurki są „bliżej” danego gracza (król i dama zawsze najbliżej - rząd pionków przed nimi ...)
@eagle275 Masz rację, ale nie sprecyzowano, czy figury bliżej Ciebie powinny być twoimi własnymi, czy też pionami przeciwnika.
to nie ma sensu - ponieważ szachownica jest symbolicznym polem bitwy - jaki król ukryłby się za siłami wroga? ... oczywiście umieszczasz swoje figurki bezpośrednio przed sobą - a ponieważ prawy dolny róg musi być biały - to również wyjaśnia, gdzie umieszczać i przesuwać swoje figurki. Ale nawet jeśli obrócisz deskę o 180 ° - oznacza to przesunięcie „do przodu” również o te same 180 °
@eagle275 Spierasz się na podstawie zasad, jakie znasz. Oczywiście to ma sens i tak też bym grał w szachy. Po prostu tego, co mówisz, brakuje w obecnych przepisach FIDE.
To pytanie mnie uszczęśliwia
@eagle275 W tym pytaniu i odpowiedzi wiele razy komentowałeś swoje preferencje co do tego, który kierunek jest frontem, ale wszystkie te twierdzenia opierają się na logice zewnętrznej w grze. Na przykład „... jest symbolicznym polem bitwy”: nie tylko nie ma to znaczenia, ponieważ na prawdziwym polu bitwy pionki poszłyby w dowolnym kierunku, ale nawet gdyby tak nie było, prawdziwym problemem, który widzi OP _nie ma tego w zasadach_. Nie mówię, że OP miałby prawo wypróbować tę taktykę; byłoby to okropne, a ty (orzeł) miałbyś rację nazwać OP oszustem. Prawnik ds. Zasad, ...
… Zamiast zaczynać od rozsądnej logiki, której można przeciwdziałać ich własną logiką prawniczą, musisz zająć stanowisko, którego nie mogą zaatakować. Na przykład: „Wszyscy musimy zgodzić się na racjonalne interpretowanie zasad zgodnie z ich oczywistym zamierzeniem, w przeciwnym razie problemy nie będą miały końca. Zasady nie określają również, czym jest„ deska ”lub „czarne” są; oczekuje się, że będziesz rozsądny, w przeciwnym razie będziesz oszustem, nawet jeśli będziesz postępować zgodnie z zasadami dotyczącymi oszustwa. "
Zdecydowanie +1 Zabawne
Mógłbyś być „dobrym” prawnikiem.
W prawach FIDE nie ma nic, co zabrania pionkowi kradzieży kapelusza od sąsiedniego biskupa, wspinania się na pobliski konik, galopowania na szczyt zamku i rzucania kapelusza biskupa, spiczastym końcem do przodu, w przeciwną królową. Powodzenia w przekonywaniu dyrektora turnieju o legalności tego manewru.
@DawoodsaysreinstateMonica Myślę, że 3.10.1 i 3.10.2 tego zabraniają.
Odpowiedni XKCD: https://xkcd.com/1552/
„… ale co by było, gdyby tak nie było?” - wtedy nie grałbyś już w szachy i mógłbyś wymyślić dowolne zasady. CO BYŁO DO OKAZANIA.
Może jestem trochę arogancki, ale ktoś kiedyś rzucił w ciebie Przewodnikiem Mistrza Podziemi, prawda?
Dziewięć odpowiedzi:
#1
+55
RemcoGerlich
2019-12-09 19:45:52 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Do tego rodzaju rzeczy służy Przedmowa do Praw szachowych:

PRZEDMOWA

Prawa szachowe nie mogą obejmować wszystkie możliwe sytuacje, które mogą zaistnieć podczas gry, ani też nie mogą regulować wszystkich kwestii administracyjnych. W przypadku gdy sprawy nie są precyzyjnie uregulowane w artykule praw, powinno być możliwe podjęcie właściwej decyzji na podstawie analizy analogicznych sytuacji, które są omówione w przepisach. Ustawy zakładają, że arbitrzy posiadają niezbędne kompetencje, rozsądny osąd i absolutną obiektywność. Zbyt szczegółowa reguła może pozbawić arbitra wolności oceny, a tym samym uniemożliwić mu znalezienie rozwiązania problemu podyktowanego uczciwością, logiką i szczególnymi czynnikami.

FIDE apeluje do wszystkich szachistów i federacji o zaakceptowanie ten widok.

Nie, prawa nie definiują, jakie jest pole przed pionkiem. Ale arbitrzy mają swobodę osądu, aby poradzić sobie z tego rodzaju pominięciem zasad.

I nie ma możliwości, aby arbiter pozwolił ci przesunąć pionka w nielegalny sposób podczas turnieju FIDE w oparciu o ten argument.

Będzie to po prostu traktowane jako nielegalne posunięcie (jakiś dodatkowy czas dla przeciwnika, musi wykonać legalny ruch pionkiem, jeśli to możliwe, a jeśli zdarzy się to po raz drugi, gdy gra jest przegrana).

Wciąż zabawne, że prawa nie definiują czegoś tak prostego jak ten kierunek pionka. Tak, wiele sytuacji związanych z fizyczną grą w szachy nie może być wyczerpująco omówione, ale zasady szachów jako gry abstrakcyjnej z pewnością _ mogłyby być ujęte w rygorystycznym opisie matematycznym.
ZROBIĄ - „z przodu w tym samym pliku”, co oznacza, że ​​biały pionek A porusza się wzdłuż linii A - naprzód rządzi twoim kierunkiem ataku. Zawsze pamiętaj, że szachy mają na celu pokazanie pola bitwy - białe przesuwają się z 1 i 2 w kierunku wyższych liczb, czarne z 7 i 8 w kierunku niższych liczb - zastosowanie obu daje dość oczywiste, co jest „przed” konkretnym pionkiem. Dodanie tego pionka nie ma nic przypominającego twarz zwykle w przeciwieństwie do rycerzy
Zgadzam się. Arbitrzy kierują się zdrowym rozsądkiem popartym przedmową do Praw szachowych.
@eagle275 Tak, to oczywiste, o co chodzi, ale twój komentarz nie odnosi się do twierdzenia, że ​​zasady nie definiują tego, co jest „z przodu”.
@eagle275 Mówisz „oni ROBIĄ”, a następnie zaczynasz mówić kilka rzeczy, które pochodzą z twojej głowy, a nie reguł.
@ApollyssupportsMonica Pierwszą rzeczą, którą eagle275 doe ** jest ** cytuje Reguły 3.7.1 i 3.7.2: * "w tym samym pliku" *. To ogranicza pionka do 2 kierunków, do ciebie i od ciebie. Kiedy patrzysz na tablicę, który z tych kierunków znajduje się „z przodu”, a który „z tyłu”?
To jest dokładnie pytanie sir ...
@Voo Reguła 3.7.5 zaczyna się * "Kiedy pionek osiągnie rangę najbardziej oddaloną od swojej pozycji startowej ..." *. Oznacza to, że pion musi być w stanie poruszać się w tym kierunku. (Ponadto podręcznik FIDE zawiera ilustracje, które wyjaśniają kierunek)
@Chronocidal Tak, przeczytałem tę część później w innej odpowiedzi i odpowiednio usunąłem komentarz.
#2
+18
PenguinsRock
2019-12-10 21:21:52 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nie ma żadnej luki. Reguły od 3.7.1 do 3.7.4 pozwalają pionkom na poruszanie się do przodu wzdłuż tego samego pliku lub ukośnie do przodu do sąsiedniego pliku.

Jedynym argumentem tutaj wydaje się być to, że „napastnicy” nie są wyraźnie zdefiniowane, ale jest domyślnie zdefiniowany przez 3.7.5.1, które istoty z następującym cytatem: „Kiedy gracz wykonując ruch zagrywa pionkiem do rangi najdalej od swojej pozycji startowej”.

Ponieważ pionek może poruszać się tylko do przodu i wiemy, że pionek może osiągnąć rangę najbardziej oddaloną od swojej pozycji początkowej, to naprzód musi oznaczać "w kierunku rangi, na której ustawiono króla przeciwnika".

Diagram załączony do 3.7.3 również wyjaśnia, który kierunek naprzód jest:

3.7.1 Pionek może ruszyć do przodu na pole bezpośrednio przed nim w tym samym pliku pod warunkiem, że to pole nie jest zajęte, lub
3.7.2 w swoim pierwszym ruchu pionek może poruszyć się jak w 3.7.1 lub alternatywnie może przesunąć się o dwa pola wzdłuż tego samego pola, pod warunkiem, że oba pola są wolne, lub
3.7.3 pionek może przesunąć się na pole zajmowane przez figurę przeciwnika po przekątnej przed nią na sąsiednim pliku, zbijając tę ​​figurę.
enter image description here
Źródło : https://old.fide.com/fide/handbook.html?id=208&view=article

Nawet jeśli z jakiegoś dziwnego powodu miałeś ustawić szachownicę białymi pionami obok czarnego gracza r i odwrotnie, nie ma dwuznaczności, w którym kierunku jest „przód”. W przypadku białego pionka napastnicy zawsze idą w kierunku rangi, w której ustawiono czarnego króla.

Nie ma również żadnych zasad pozwalających na jakąkolwiek rotację figury, więc nawet jeśli powiedziałeś styl wikingów figury szachowe, w których sam model pionka ma twarz, kierunek, w którym zwrócony jest model pionka, nie ma znaczenia w zasadach.

Pionek rozpoczynający się na A2 lub B2 może osiągnąć rangę najbardziej oddaloną od gracza, nawet gdy „napastnicy” są w kierunku H2.
@Fax dla pionka na A2, napastnik będący w kierunku H2, jest wyraźnie wykluczony przez fakt, że zasady odnoszą się do ruchu naprzód wzdłuż pliku.
Trafne spostrzeżenie. Jeśli jednak zdefiniujemy „naprzód” jako „w kierunku 1 stopnia lub w kierunku 8 stopnia”, pionki nadal mogą osiągnąć stopień najbardziej oddalony od swojej pozycji wyjściowej. Rzeczywiście, diagram w 3.7.3 ilustruje tę samą definicję, w której jeden pionek zmierza w kierunku ósmego, a drugi w kierunku pierwszego. Brakującym elementem układanki jest „jeśli twój pionek jest koloru X, to naprzód jest w kierunku Y”, czego nie można znaleźć w zasadach.
@Fax Ponieważ diagram pokazuje, że biały pionek może wybierać między ruchem 1 lub 2 spacjami wzdłuż pliku, jest on wyraźnie w pozycji początkowej (zgodnie z zasadą 3.7.2) - co wyjaśnia tę dwuznaczność, która jest najbliższa oryginałowi ranga
@Chronocidal To prawda, chociaż nie spierałem się o to. Mój argument jest taki, że reguły nie określają, że dany pionek może poruszać się tylko w jedną stronę wzdłuż pliku, a diagram tego nie obala. W szczególności, jeśli weźmiesz kropki na diagramie, aby zilustrować wszystkie możliwe ruchy dla każdego z pionków, możesz równie łatwo dojść do wniosku, że pionek na białym polu może wejść na szachownicę, podczas gdy pionek na czarnym kwadrat może spaść.
#3
+14
Jase
2019-12-10 09:09:06 UTC
view on stackexchange narkive permalink

To dobre pytanie, chociaż niektórzy mogą być instynktownie sfrustrowani, ponieważ znalezienie miejsca na ulepszenie zestawu reguł jest przydatne i może zapobiec przyszłym problemom, w których wymagany jest arbitraż.

Rozumiem, że „przód” jest określony kolorem utworu, a nie jego obrotową orientacją. Jest to zgodne z definicją „ostatniej rangi” w przypadku ustawiania pionka w kolejce.

Jednak nie jestem wystarczająco zaznajomiony z zestawem reguł FIDE, aby wiedzieć, gdzie (jeśli gdziekolwiek) jest to wspomniane.

#4
+13
A. I. Breveleri
2019-12-10 14:55:52 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Bez względu na kształt figury szachowej, zasady FIDE nie definiują „przodu” ani żadnego innego kierunku w stosunku do orientacji figury.

Szachy nie mają przodu, tyłu, kierunku ruchu i tak dalej. Tylko zarząd je ma.

Problem, który widzę, polega na tym, że w ogóle nie definiują „frontu”, ani w odniesieniu do figury, planszy, początkowego ustawienia, ani gracza.
@Magma: Sądzę, że nie definiują też „takiego”, „narożnika” ani „początkowego”, ale są to wszystkie angielskie słowa o wspólnym znaczeniu. To samo dotyczy „przodu”: słownik zawarty w moim komputerze mówi: „pozycja bezpośrednio przed kimś lub czymś; najbardziej wysunięta do przodu pozycja lub miejsce ”. Szachownica jest przed graczem, pole jest przed pionkiem.
@DaG Problem w tym pytaniu polega na tym, że angielskie wyrażenie „przed pionkiem” jest niejednoznaczne. Szczególnie jeśli masz bardziej artystyczny zestaw, w którym pionki nie wyglądają na toczone, więc mają zdefiniowaną stronę przednią (jak zwykle robią to rycerze). Wtedy „przed pionkiem” może równie dobrze odnosić się do sposobu, w jaki jest obracany. Otóż, ja wiem i wiecie, że nie tak działają szachy, ale pytanie brzmi, czy istnieje jakieś _oficjalne_ odniesienie do rozwiązania tej kwestii, nawet w obliczu pedanterii.
„… zestaw bardziej artystyczny” Miałem znajomego, który nalegał na użycie swojego zestawu, czyli kilku bardzo fantazyjnych figurek. Miał nadzieję, że pomylę królową z biskupem czy coś. Odpowiedziałem, zawsze odwracając kawałki w przypadkowych kierunkach, doprowadzało go to do szału. Wydaje mi się, że tak się dzieje, gdy kilku bzdurnych graczy szuka jakiejś przewagi, zamiast próbować poprawić ...
@Arthur: Ponieważ określony „przód” pionka _nie_ nie jest zdefiniowany (np. Strzałą lub uśmiechniętą twarzą), powiedziałbym, że żadna ilość dziwolągów ani pedanterii (i nie brakuje mi w tym sektorze) interpretacja inna niż domyślna, dosłowne znaczenie słów (jak napisałem, szachownica znajduje się przed graczem, pole jest przed pionkiem).
#5
+11
Chromatix
2019-12-10 23:52:59 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Oficjalny plik PDF FIDE Laws of Chess zawiera ilustracje legalnych posunięć dla każdej figury. Wyraźnie pokazują one białego pionka poruszającego się „w górę” pliku (łącznie z ruchem o dwa pola z pozycji początkowej) i pionka czarnego poruszającego się „w dół” (tylko o jedno pole, ponieważ jest pokazane z dala od pozycji początkowej).

Przesuwanie pionka wzdłuż szeregu jest wyraźnie wykluczone przez tekst, który wspomina tylko o ruchu wzdłuż pliku, z wyjątkiem bić, które zawsze mają miejsce w sąsiednich plikach na następnym rzędzie. Definicje „rangi” i „pliku” podano w art. 2.4.

Kierunek „naprzód” od pozycji startowej jest jednoznaczny, ponieważ nie mniej niż trzy zasady ruchu angażowanie pionka ma sens tylko dla jednego kierunku wzdłuż pliku dla każdego gracza. Są to 3.7.b (podwójny ruch dozwolony z pozycji startowej; wylądowałby poza planszą, gdyby został odwrócony), 3.7.d (reguła en-passant, która wymaga, aby pionki przeciwnego koloru zbliżały się do siebie na sąsiednich polach) oraz 3.7.e (awans po osiągnięciu najniższej rangi od rangi startowej, co byłoby niemożliwe, gdyby tylko pozwolono by się od niej odejść).

Samo pojęcie „kierunku do przodu”, o którym mowa w ruchu zasady, ale żaden przepis nie jest przewidziany w tych przepisach dotyczących obrotu lub odwrócenia tego kierunku, wskazuje wyraźnie, że kierunek wskazany w powyższym paragrafie jest również niezmienny dla wszystkich kolejnych ruchów pionkiem. Domniemywa się, że to, co nie jest wyraźnie dozwolone, jest zabronione.

Ponadto turnieje FIDE są zwykle przeprowadzane przy użyciu standardowych figur w stylu Staunton, w których pionek jest rotacyjnie symetryczny i nie ma widocznego „przodu”. Rzeczywiście, tylko rycerze i biskupi nie mają tej właściwości, ale w przeciwieństwie do pionka mają rotacyjnie symetryczne wzorce ruchu. Zasady nie wspominają wyraźnie o figurach Staunton, z wyjątkiem sytuacji, gdy chodzi o graczy z dysfunkcją wzroku (którzy muszą identyfikować figury dotykiem), ale zapewnienie egzotycznej formy figur szachowych do gry turniejowej byłoby wysoce nieregularne i mogłoby zostać uznane za niesprawiedliwe samo w sobie .

Zgadzam się, że wyraźna definicja słowa „naprzód” ułatwiłaby precyzyjną interpretację wyłącznie na podstawie tekstu. Może to być „wzdłuż pliku, w kierunku pozycji najbardziej oddalonej od gracza”. Jest to jednoznaczne nawet dla czarnych, ponieważ Artykuł 2.1 umieszcza szachownicę między graczami i określa jej orientację (chociaż nawet to można poprawić, ponieważ nie określa, że ​​gracze muszą siedzieć po tej stronie szachownicy, po której rozpoczynają się ich bierki) ).

Wyraźna definicja „naprzód” działałaby lepiej, gdyby opierała się na miejscu, w którym każdy kolor został początkowo ustawiony, ponieważ jest to niezmienne i zapobiega argumentacji PO, że gracz może przejść na drugą stronę planszy, aby odwrócić kierunek ruch pionka.
Figurki Staunton są wyraźnie wymienione w standardach wyposażenia FIDE (https://www.fide.com/FIDE/handbook/Standards_of_Chess_Equipment_and_tournament_venue.pdf), ale sformułowanie jest zaskakująco słabe: „Zalecane do użycia w zawodach FIDE są figury w stylu Staunton” . Pod tym względem reguły USCF są nieco silniejsze: „Standardem jest konwencjonalny wzór Staunton. [...] Drobne różnice w projekcie mogą być tolerowane, szczególnie w zestawach, które są szeroko stosowane”.
#6
+4
SoronelHaetir
2019-12-10 12:33:48 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Język „w tym samym pliku” już się tym zajmuje.2.4 Osiem pionowych kolumn kwadratów nazywa się „plikami”

Poruszanie się w oparciu o pewne wyobrażeniowe „skierowanie” pionka wymagałoby pionek z pliku.

Ale nadal możesz użyć tej luki, aby przesunąć pionka do tyłu, na przykład `2. e4-e3`. To jest w tym samym pliku.
nie możesz - jako „naprzód” lub „z przodu” definiuje się jako „z dala od gracza będącego właścicielem pionka” .. więc białe przesuwają pionki na wyższe numery, czarne przesuwają pionki w kierunku niższych liczb - ZAWSZE - nawet biorąc inne figurki - lub wykonując ruch „en passent” ...
@eagle275 "" do przodu "lub" z przodu "jest zdefiniowane jako" z dala od gracza posiadającego pionek "" Cytuj?
#7
+2
yobamamama
2019-12-10 00:24:23 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Przód ma być następnym polem, na które pionek mógłby normalnie awansować, chyba że wykonywał bicie po przekątnej. Pionki i figury jako takie nie mają ani przodu, ani tyłu. Może FIDE powinna tak to zdefiniować dla ludzi, którzy chcą być prawnikami i skubać zasady.

„Przód ma być kolejnym kwadratem, do którego pionek mógłby normalnie przejść”: Jak już zacytowałem, następne pole, do którego pionek mógłby przejść, jest już zdefiniowane jako kwadrat przed pionkiem, więc twoja sugestia byłaby okrągłą definicją .
Więc pionki mogą posuwać się do przodu ... a przód jest definiowany jako kierunek, w którym pionki mogą posuwać się do ... hmm ...
nie .. „przód” definiuje się jako kierunek szachownicy „pola bitwy” - z dala od Ciebie, gracza.
@eagle275 Gdzie? Po prostu zmyślasz i umieszczasz to we wszystkich komentarzach tutaj, co jest bardzo niekonstruktywne.
@eagle275, prawa FIDE również nie określają, gdzie gracz powinien znajdować się w stosunku do szachownicy (i rzeczywiście, prawdopodobnie większość współczesnych gier w szachy jest rozgrywana w taki sposób, że gracz ogląda szachownicę „z góry”, na ekranie, zamiast siedzieć na z jednej strony)
W jakiś sposób, OP, ty i kilku innych znajdujecie powód do debaty o czymś, co jest oczywiste dla każdego grającego w szachy. Problemy pierwszego świata, jeśli w ogóle
@Will o ile OP napisał sam - gracze siedzą po 2 konkretnych stronach - które są opisane (pamiętaj o części z białym kwadratem na dole po prawej) i nawet grając „z góry” w 99 na 100 przypadków grasz figurami od dołu w górę, co w większości przypadków odbywa się poprzez odsuwanie płytek myszą od Ciebie.
@eagle275 słusznie zauważa, że ​​reguła białego kwadratu w prawym dolnym rogu oznacza pozycję gracza, chociaż myślę, że nadal jest przesadą stwierdzenie, że prawa * opisują * pozycje graczy ...
#8
+2
Laska
2019-12-11 12:25:00 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Przepraszam, że spóźniłem się na przyjęcie.

Pytanie dotyczy tego, jak FIDE rozwiązuje ten problem. Mogę odpowiedzieć tylko na problemy szachowe.

Chociaż tekst mówi, że dotyczą one tylko szachów over-the-board, wiem z dyskusji z autorem reguł FIDE, że byli zaniepokojeni swoimi obowiązkami jako właścicieli dokumentu, który problemiści potraktują poważnie , może nawet bardziej dosłownie niż gracze.

W szachach szachowych są arbitrzy, którzy pomagają interpretować język, ale co z biednymi zagubionymi barankami, którzy są entuzjastami szachów wróżek, którzy chcą wiedzieć, co się stanie, jeśli zmieniasz zasady. Na przykład. jeśli pionek w jakiś sposób znajdzie się na a1, jak może się poruszyć?

Tekst zawsze można czytać na wiele sposobów. Niektórzy są po prostu głupi, np. załóżmy, że gracze grają w brydża. Albo załóżmy, że elementy topią się w środku gry i zajmują wiele pól. Niektóre z tych głupich pomysłów mogą stanowić podstawę tak zwanych problemów z żartami. Zobacz „Skandaliczne problemy szachowe” Berta Hochberga, aby zapoznać się z wieloma z nich.

Jeszcze kilka uwag na temat twojego pomysłu.

  • Jeśli pionki można obracać, możemy Nie zakładajmy w zadaniu, że pionek w drugim rzędzie może koniecznie wykonać podwójny ruch. Mógł już się ruszyć i po rotacji wrócić na drugą pozycję.

  • Jeśli pionek został obrócony o jakiś kąt, który nie jest wielokrotnością 90 stopni, wygrywa ” nie móc się w ogóle poruszać. Może to jest fikcyjny pionek?

#9
-1
zirekm
2019-12-10 16:48:19 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jest jeszcze jedna luka w 3.7.3 i dzieje się tak, gdy obracasz przód pionka w lewo lub w prawo. Możesz wtedy zbić pionek przeciwnika po przekątnej na poprzedniej randze. Ponieważ znajduje się w sąsiednim pliku, ruch jest „bona fide!” ruch w szachy. np. biały pionek na e4 obracający się w lewo i zbijający skoczka na d3. Te luki można usunąć, wprowadzając poprawkę 3.7.xx, taką jak „pionki nie mogą przejść na niższą rangę, z wyjątkiem prawa„ en-passant ”, w którym są technicznie przemieszczane przez przeciwnika o jeden stopień niżej i zbite, jeśli przeciwnik woli natychmiastowe posunięcie po dwóch kwadratowych posunięciach pionka. ”

To drugi przykład, o którym wspomniałem w swoim pytaniu.
nie ma żadnej luki - ponieważ każdy ruch pionka jest przede wszystkim „do przodu” - z dala od właściciela. Nawet poruszanie się po przekątnej, aby wziąć figurkę, jest nadal zasadniczo oddalone od gracza będącego właścicielem


To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 4.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...