Pytanie:
Draws, en passant, oraz rewizja regulaminu FIDE z 2014 roku
thb
2014-08-18 00:11:05 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Od lipca 2014 r. FIDE zmieniła swoje Zasady gry w szachy. Pojawiają się pewne pytania dotyczące rewizji, w tym jeden remis i en passant.

  [Tytuł "Black to move"] [FEN "1rb1kbnr / ppppqppp / 6n1 / 4P3 / 8 / 1PN5 / P1PP2PP / 1RBQKBNR b kq - 0 1"] 1 ... d5 2. W1 W8 3. Wb1 Wb8 4. W1 W8 5. Wb1  

Po tym, jak czarne pchają swojego pionka hetmana o dwa pola, białe mogą zbić w przelocie , z wyjątkiem tego, że chwytający jest przyszpilony do swojego króla. Więc zamiast tego (żeby zilustrować ten punkt), nasi gracze zaczynają tasować swoje wieże tam iz powrotem.

Po 5. Wb1, czy czarne mogą napisać 5 ... Wb8 na swoim protokole, zatrzymać zegary i odebrać remis przez powtórzenie?

Inny sposób zadawania pytania: czy pozycja en passant w ruchu 1 czarnych skutecznie wprowadza pozycję en passant , zgodnie z do poprawionych przez FIDE praw szachowych?

DYSKUSJA I ODNIESIENIA

Prawa szachowe, sekta. 9.2:

Mecz kończy się remisem, po prawidłowym zgłoszeniu gracza wykonującego ruch, gdy ta sama pozycja co najmniej trzeci raz (niekoniecznie przez powtórzenie ruchów): (a ) ma się pojawić, jeśli najpierw zapisuje swoje posunięcie, którego nie można zmienić, na swoim protokole i deklaruje sędziemu zamiar wykonania tego posunięcia, lub (b) właśnie się pojawił, a gracz zgłaszający remis ma ruch . Pozycje są uważane za takie same wtedy i tylko wtedy, gdy ten sam gracz wykonuje ruch, pionki tego samego rodzaju i koloru zajmują te same pola, a możliwe ruchy wszystkich pionków obu graczy są takie same. Zatem pozycje nie są takie same, jeśli ... na początku sekwencji pionek mógł zostać zbity w przelocie ....

Dla mnie oznacza to, że czarne rzeczywiście mogą ubiegać się o wspomniany wyżej remis. Jednak dziesięciolecia doświadczeń sugerują, że różni gracze mogą różnie rozumieć ten sam język instrukcji, szczególnie w mało znanych przypadkach, takich jak obecny. Czy można inaczej odczytać tę zasadę? Chciałoby się mieć pewność.

Powiązane, wcześniejsze pytania i odpowiedzi na StackExchange, poprzedzające rewizję FIDE z lipca 2014 r., Obejmują to.

Więcej informacji: Geurt Gijssen. Notatnik arbitra.

Z twoim przykładem jest problem - prawdopodobnie w początkowej pozycji obie strony nie przesunęły jeszcze wieży króla i hetmana, przez co Wb1 / Wb8 * tracą prawa do roszady *. A to sprawia, że ​​pozycje nie są takie same.
Swoją drogą, od tego momentu wygląda na to, że omawiany fragment nie zmienił się w nowych zasadach.
@RemcoGerlich: Twoje obserwacje są ostre. Przykład naprawiony. Dzięki.
Jeden odpowiedź:
dfan
2014-08-18 02:47:12 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Pozycje uważa się za takie same wtedy i tylko wtedy, gdy ten sam gracz wykonuje ruch, pionki tego samego rodzaju i koloru zajmują te same pola, a możliwe ruchy wszystkich pionków obu graczy są takie same.

Po 5 ... W 8 ten sam gracz wykonuje ruch, pionki tego samego rodzaju i koloru zajmują te same pola, a możliwe ruchy wszystkich pionków obu graczy są takie same. Dlatego czarne mogą ubiegać się o remis.

Zatem pozycje nie są takie same, jeśli ... na początku sekwencji pionek mógł zostać zbity w przelocie ....

Na początku sekwencji pionek nie mógł zostać zbity w przelocie.



To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 3.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...